Under industriuka var vi så heldige å få Tor W. Andreassen, professor i innovasjon ved Norges Handelshøyskole til å dele sin innsikt rundt det å lykkes på reisen fra innovasjon til marked. Behovet for innovasjon og gründere er udiskutabelt. og essensielt for økonomisk dynamikk og vekst.
Arrangementet tiltrakk seg flere deltaker og det ble fullt hus.
Her er nøkkelpunkter fra kvelden:
- Løse store samfunnsutfordringer: verden har uendelig behov å løse framtidens samfunnsutfordringer.
- Praktisk nytteverdi: Utvikle produkter og tjenester som møter virkelige behov og som er funksjonelle for brukerne.
- Markedsaksept og posisjonering: Prioriter kundens behov og utvikle en effektiv markedsføringsstrategi for å sikre bred aksept. Samtidig er det viktig å optimalisere plasseringen av ideene i markedet ved å finne en god balanse mellom kostnadseffektivitet og kundetilfredshet.
- Fleksibilitet og kontinuerlig innovasjon: Vær rask til å tilpasse deg markedsendringer og vær forberedt på kontinuerlige endringer i bransjen.